Apr 7, 2012

Inspiration from Them

530448_397405086937162_318137308197274_1533814_1579340680_n_large

Hello Penduduk Bumi dan Assalammualaikum. Dah lama tak update blog, mood hilang,, blog terabai je. Kesian blogger. Heee, banyak busy, eh, sebenarnya tak busy pun, busy pun ngan hal kokurikulum n hal sekolah je. Kelas saya dibubarkan minggu lepas Y___Y Sedih betul, arahan dari PPD la ni T_T Dulu tahun lepas bila dapat tahu saya naik kelas memang nangis,.. Sebab tak nak terpisah ngan kawan-kawan. Tapi bila kelas dibubarkan, saya masuk kelas dulu balik saya nangis lagi, bukan nangis gembira sebab kembali pada kawan-kawan lama tapi nangis sedih sebab terpisah ngan kawan-kawan yg ohsem lagi pandai kat kelas kedua. Hehe. Apa daa... ala waktu rehat tu jumpa lagi kan B-) Tak apa lah, nanti dah lama tu biasa la ni duduk kat kelas saya yang dulu. *sighhhhh*

Tadi gi kedai buku Popular saya nak beli buku komik seram. Saya memang penggemar komik seram. *muahahaha* dah ada tiga buku dah

korang kumpul komik apa? hee

Yg komik Sumpahan Kodok tak ada, jadi terjumpa Malajah Rezeki, dia citer pasal animasi Malaysia menaikkan nama Malaysia, hehe


Oh yeahhhhhhhhh, Animonsta Studio n Les Copaque' memang inspirasi saya ^_^ Tahniah pada Les Copaque' kerana Upin dan Ipin kini dimainkan di TV Perancis dan sebagainya :D dan Tahniah juga untuk Animonsta Studio sebab memecah rekod 2 juta penonton Boboiboy melebih penonton Doremon yang pernah mencecah 1.6 juta :) Selain cerita pasal Malaysia punya kartun ada juga cerita pasal lain mcm nanti waktu hujung tahun ni ada Kampung Bola The Movie, 3D ver. Dan ada juga pasal Seefood from SilverAnt Studio.

Studio Ghibli, hehehe, anime Japan paling 'otai'. Peminat setia ni >_<

Saya tanya mak saya nak jadi pelukis kartun nanti boleh tak, mak kata boleh, Hee. Dulu sebenarnya tahun lepas saya ada buat komik, atas kertas saje2 je. Bagi classmates baca, diaorng suka n diaorng cadangkan hantarlah dekat PST One or Komik-M. Tapi saya malu, hehe :p Lukis pun saja-saja.

Yaya dan Ying kat tengah-tengah muka surat itu yang tak nampak sangat Y_Y

Mr. Nizam with his Animonsta Studio B-) 
Dulu beliau sebahagian Les Copaque' dengan beberapa ahli lagi mcm Kak Yap Ee Jean.
Tapi diaorng nak cuba buat kartun sendiri itu yang mereka keluar tu.

27 April ni ada pesta buku di PWTC, sapa datang ke sana?? Semoga berjumpa B-) Harap2 Animonsta pun datang la buat jual2 barang. Nak beli pensel tekan Boboiboy, hoho... Hari tu pesta buku MPH kat Mid Valley diaorng ada datang B-) Beli buku nota, murah je, satu RM1 *___* dan buku Pad A4.

Faittt po da futcher :p gmbr 2011


3 comments:

KittyKaina said...

2 juta penonton? Ramainya! Terbaiklah Animonsta Studios! Fiqah buat komik dulu? Samalah. Pergi PWTC pada 30 haribulan April.

Nur said...

wahhhhh nak beli majalah Rezeki tu~!!! >o<

errr komik seram... Magis Manis Coklat n Perjanjian Puaka tak seram sangat... tapi Jangan Pandang tu...

Adik Fiqah tak mahu cuba buat fanart Gadis Bintang ka? XD

Vanila98 said...

@KittyKaina; Animonsta memang terbaekkk ;D hoho,..

@Kak Nur; pernah juga cuba :D tapi selalu tak jadi Y__Y Sebab Gadis Bintang banyak sangat hiasan n blink2 dia B-) Akak cuba la buat, hehe XD